zondag 10 mei 2015

Tabula Rasa

Bangkok // 1 – 10 April 2015 // Soundtrack by Billy Idol


In Bangkok staan we al snel terug met beide voeten op de grond. Het verdere verloop van onze reis moet geregeld worden. Ons oorspronkelijke (en oh zo romantische) plan om met de transmongolische trein via China, Mongolie en Rusland duizenden van kilometers terug naar huis te sporen blijken we niet te kunnen doorzetten. Pech gehad. Om een visa voor Rusland vanuit het buitenland te verkrijgen heb je twee dingen nodig die wij niet hebben: veel geld en lange armen. Ook de Chinezen weigeren een stempel in onze pass te zetten omdat we arbeidsloos zijn. Niet welkom. Na enkele zenuwslopende dagen in de ambassade beslissen we alles wat we in’t hoofd hadden te vergeten en van nul af aan te beginnen: tabula rasa!
Na druk overleg kwamen we uit bij hetvolgende:

zoals men waarschijnlijk aan mijn licht verliefde berichten over Myanmar kan herkennen heeft dit land een bijzondere indruk op ons achtergelaten en waren 28 dagen niet voldoende. Dus we gaan terug, met achtentwintig nieuwe dagen.

Van daaruit gaat het dan verder naar een land waar we voorheen nog geen beetje over nagedacht hadden. Onze gastheren in Bangkok waren er vol lof over en het duurde niet lang om overtuigd te raken. En plus ligt het op de weg naar huis… SRI LANKA!
 
Inderdaad, op weg naar huis. Na twee en een half jaar reizen zegt ditmaal niet enkel onze portemonnee dat het tijd wordt om eens thuis te komen. Ook het gemis van familie en vrienden roept ons terug. De gedachte eraan in juli voet op Europese bodem te zullen zetten wekt tweestrijdige gevoelens in me op. Enerzijds verheug ik me enorm en word ik vrolijk, anderezijds ongelofelijk verdrietig. Ik weet niet of ik er al klaar voor ben om onze dag-op-dag-levensstijl vaarwel te zwaaien..

1 opmerking:

  1. Geniet er nog van, ik kijk alleszins uit om je in juli eindelijk terug in real life te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen